Seminar Lesen Pemandu Media Baru Universiti Michigan State Membantu Pelajar Mengendalikan Kempen Pemasaran Digital Moden

TL; DR: Memberi kunci kepada para pelajar untuk kerjaya dalam pemasaran dalam talian, kursus Lesen Pemandu Media Baru di Michigan State University memperlihatkan alat komunikasi dan taktik yang bercita-cita tinggi untuk membina persembahan dalam talian yang kuat. Pengajar Ross Johnson berkongsi bagaimana kurikulum dan pelajar telah berkembang di samping lanskap yang sentiasa berubah dan menyokong nilai memberi pelajar nasihat dan bimbingan kerjaya yang bermakna tentang bagaimana menerapkan kemahiran baru mereka di dunia nyata.


Menghadapi banyak pengguna teknologi awal setiap semester, Ross Johnson tidak pernah pasti hasil apa yang akan dia lihat ketika dia bertanya kepada pelajar platform media sosial mana yang mereka gunakan.

Semasa dia mula mengajar kursus Lesen Pemandu Media Baru di Michigan State University, banyak pelajar sama sekali tidak menggunakan media sosial, selain dari Facebook. Beberapa tahun kemudian, Pinterest dan Foursquare adalah antara yang paling popular – sekarang, mereka hampir tidak ada dalam fikiran pelajar kolej.

“Sepertinya anda dapat melihat tren sebelum ia benar-benar berlaku,” kata Ross. “Kami melihat peningkatan Snapchat sebelum menjadi sangat popular, dan bahkan mula melihat penurunan sebelum menjadi lebih luas. Sebilangan besar platform digital ini bermula dan berakhir dengan pelajar. “

Namun, dengan menggunakan pelajar sebagai papan suara, Ross dan Co-Creator Derek Mehraban dapat menyesuaikan seminar pemasaran digital untuk menjamin pelajar belajar tentang alat yang paling relevan dan berguna sebelum mereka lulus dan mengikuti kempen dalam talian dunia nyata.

“Dengan perubahan yang begitu cepat, ini adalah kursus di mana kita dapat memperbaruinya setiap semester untuk memastikannya semaksimum mungkin dan benar-benar membantu pelajar mempelajari apa yang mereka perlukan untuk berjaya,” kata Ross.

Mengubah Objektif Kursus Beradaptasi untuk Meliputi Taktik Pemasaran Lengkap

Untuk beberapa tahun pertama program ini, yang dimulakan pada tahun 2008, Ross mengatakan para pengajar memberi tumpuan kepada mengajar pelajar mengenai asas-asas bagaimana menggunakan platform media sosial.

“Kami mempunyai tugas untuk mereka membuat profil LinkedIn,” katanya. “Sekarang, kebanyakan pelajar masuk dan sudah sangat fasih dalam komunikasi digital seperti itu. Mereka menyedari platform yang berbeza, dan kebanyakan sudah menyediakan profil mereka. “

Imej Pengajar Ross Johnson dengan tangkapan skrin laman web Lesen Pemandu Media Baru

Ross Johnson berkongsi kepakaran pemasaran digitalnya dengan pelajar sebagai sebahagian daripada kursus Lesen Pemandu Media Baru.

Peningkatan keakraban kini memungkinkan kursus untuk beralih arah dan meneroka taktik komunikasi dan pemasaran dalam talian di luar media sosial, termasuk pemasaran e-mel dan iklan bayar per klik.

“Lebih dan lebih penting bahawa semua taktik ini ditenun bersama dan dilakukan secara konsisten,” kata Ross, menjelaskan bahawa pelajar memilih jenama untuk diwakili sepanjang semester dan menerapkan setiap pelajaran kepada syarikat. “Mereka membuat strategi keseluruhan mengenai bagaimana jenama ini dapat menggunakan teknik pemasaran digital secara hipotesis ketika pelajar mempelajarinya. Sebagai contoh, ketika mereka belajar tentang pemasaran e-mel, mereka harus memikirkan semua pelajaran sebelumnya dan bagaimana mereka semua bekerjasama. “

Bagaimana Kepakaran dan Aspirasi Pelajar Mendorong Pengalaman Pembelajaran

Walaupun kebanyakan pelajar yang mengikuti kursus Lesen Pemandu Media Baru adalah pelajar iklan, komunikasi, perhubungan awam, atau pemasaran di Michigan State, Ross menekankan bahawa kelas, berlabel ADV 420, terbuka untuk semua orang.

“Kami mendapat banyak orang setiap semester yang hanya ingin mengetahui maklumatnya,” katanya. “Mereka mungkin telah lulus beberapa dekad yang lalu, atau kita mendapatkan orang dari kolej lain yang berdekatan, dan kadang-kadang bahkan orang dari luar negeri.”

Hanya kursus pertama dan terakhir diadakan sendiri; semua seminar, tugasan, dan interaksi lain dilakukan dalam talian. Sebagai tambahan kepada calon penulis, ahli matematik, dan akauntan yang mengikuti kursus ini, Ross mengatakan seorang pelajar terbang dari California tahun lalu.

“Kami berusaha menjadikannya semudah mungkin untuk mengikuti kelas secara maya, dengan sedikit kesan yang diperlukan,” katanya. “Terdapat sebilangan besar orang yang ingin tahu mengenai topik ini.”

Menekankan Aplikasi Dunia Sebenar dan Harapan Kerjaya

Ketika melihat kembali masa kuliahnya, Ross mengatakan bahawa, sementara dia mahukan latihan kerjaya yang lebih sesuai, pengalaman belajarnya lebih tertumpu pada pengetahuan dan hafalan teori.

“Ada nilai di sana, tetapi mungkin hanya ada satu atau dua kelas yang saya ada sepanjang karier kuliah saya yang memberi saya nasihat seperti itu, dan kelas-kelas itu sangat membantu.”

Gambar bekas pelajar Lesen Memandu Media Baru

Lebih daripada 1,500 pelajar telah mengikuti kursus Lesen Pemandu Media Baru sejak ia bermula pada tahun 2008.

Secara khusus, dia teringat seorang profesor yang mengundang seorang pengusaha tempatan untuk membicarakan pelajaran yang diambil dalam memulakan perniagaan dan memberi penghargaan kepada kelas itu dengan memberinya asas untuk memulakan perniagaannya sendiri. Kedua-dua Ross dan Derek menjalankan agensi reka bentuk, pembangunan, dan pemasaran digital – 3.7 Reka Bentuk dan Ingenex – di Ann Arbor, Michigan.

“Kami menghabiskan banyak masa untuk melatih para pelajar dari aspek kehidupan sebenar, seperti bagaimana kerjaya dan bagaimana mencari pekerjaan,” kata Ross, dengan menganggarkan hanya 10 hingga 20 peratus pelajar yang memasuki kelas dengan objektif kerjaya tertentu.

“Kami mendapat banyak pelajar yang mungkin mempunyai aspirasi keusahawanan dan ingin mengikuti kelas tersebut sebagai kaedah untuk mengetahui cara memasarkan idea mereka dengan lebih baik dan membantunya,” katanya. “Mungkin mereka ingin memberikan perkhidmatan pemasaran digital dan memulakan agensi mereka sendiri. Selalu menarik untuk melihat idea apa yang dimiliki oleh pelajar dan apa yang mereka harapkan, selagi tidak mengikuti jalan kerjaya tradisional. “

Menumbuk Gas: Pelajar Mendapat Kejayaan Setelah Mendapatkan Lesen Mereka

Kerana mereka berhubung dengan agensi lain di seluruh daerah, Ross mengatakan dia dan Derek sering bertemu dengan bekas pelajar dengan kerjaya yang menjanjikan dalam pemasaran digital.

“Kami selalu meluangkan masa kepada pelajar untuk berhubung dengan kami di LinkedIn atau menghantar mesej sekiranya ada yang dapat kami bantu,” kata Ross. “Ketika kami melihat mereka di dunia nyata, mereka mengatakan kursus ini sangat membantu untuk membawa mereka ke tempat mereka sekarang, dan itu sangat memuaskan untuk didengar.”

Hubungan dengan agensi lain dan bekas pelajar membantu pengajar Lesen Memandu Media Baru mengikuti perkembangan baru dalam komunikasi dalam talian, yang membolehkan mereka menyesuaikan kurikulum secara berkala.

“Itu semua berdasarkan faktor luaran, perkara yang kita lihat di lanskap dan pendekatan orang lain berjaya,” katanya. “Secepat mungkin, kita akan melihatnya dalam kurikulum. Setiap minggu, anda mempelajari sesuatu yang baru yang sedang digunakan orang sekarang. “

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Adblock
    detector