Pendahuluan Pengaturcaraan – Codecademy Berupaya Memupuk Generasi Pengkoden seterusnya dengan Kursus dan Sumber Pendidikan Percuma

TL; DR: Ditubuhkan pada tahun 2011 dengan misi untuk melanjutkan pendidikan sains komputer dalam masyarakat moden, Codecademy adalah platform dalam talian yang membantu pengguna belajar bagaimana memprogram dalam lebih dari 10 bahasa pengekodan yang berbeza. Selain membantu para pembangun yang bercita-cita tinggi untuk memulakan, Codecademy mendorong pendidikan komputer dan pendidikan pengaturcaraan di tingkat K-12, meningkatkan tujuan dengan sumber dan rancangan pelajaran untuk guru. Pengetahuan mengenai pengekodan memberi orang kemampuan untuk unggul dalam pelbagai profesi, dan pelajaran Codecademy yang dapat didekati memungkinkan bagi setiap orang untuk mempelajari kemahiran ini tanpa biaya.


Walaupun di luar bidang yang jelas seperti pengaturcaraan dan teknologi maklumat, orang yang mempunyai kemahiran pengekodan lebih mudah digunakan dalam era digital kerana kemampuan mereka untuk meningkatkan produktiviti melalui proses automatik. Mereka yang mempunyai kemahiran memprogram menonjol dalam bidang seperti reka bentuk grafik, sains dan kejuruteraan, dan analisis data, antara profesion lain.

Bagi mereka yang tidak mempunyai pengetahuan atau pengalaman sebelumnya, belajar bahasa pengaturcaraan boleh menakutkan. Misi pasukan Codecademy adalah menghilangkan faktor ketakutan yang dirasakan oleh beberapa orang ketika menceburi wilayah pengekodan baru dengan pelajaran yang mudah dicerna pada lebih dari 10 bahasa pengekodan, termasuk HTML, CSS, Java, dan Python.

Codecademy adalah platform pengkodan interaktif yang bertujuan untuk memupuk keinginan untuk belajar dalam generasi pelajar baru dan mendidik orang ramai mengenai pengaturcaraan. Pengguna laman web ini dapat belajar dengan kecepatan mereka sendiri, sehingga mudah untuk mengikuti pelajaran setiap kali mereka mempunyai masa untuk mengatasi sesuatu yang baru. Codecademy mengambil pendekatan yang berbeza daripada model pendidikan tradisional, tetapi platform ini merupakan aset yang sangat besar bagi sistem sekolah, di mana akan menjadi semakin penting bagi pelajar yang lebih muda untuk memulai pendidikan pengkodan.

Logo Codecademy dengan potret CEO, Zach Sims

Ketua Pegawai Eksekutif Codecademy Zach Sims dan pasukannya menyedari perlunya pendidikan sains komputer dalam masyarakat moden.

Sebelum ini, kursus dalam pengaturcaraan hanya diajar di peringkat kolej. Tetapi mereka kini mendapat daya tarikan di kelas K-12. Di blog Codecademy, Pengasas Bersama Zach Sims menjelaskan bahawa pendidikan sains komputer adalah asas kepada masa depan kita. Semuanya menjadi semakin berkomputer, jadi lebih penting daripada sebelumnya untuk mempersiapkan anak-anak untuk dunia nyata dan, semoga, memberi inspirasi kepada beberapa orang untuk mencari kerjaya yang berkaitan dengan STEM (sains, teknologi, kejuruteraan, dan matematik).

Pelajar ini akhirnya akan menjadi jabatan IT baru di bank atau pejabat doktor anda. Menurut artikel ComputerWorld, pekerjaan di bidang IT dijangka berkembang sebanyak 22% hingga tahun 2020, dan kemahiran pengaturcaraan semakin penting dalam dunia digital.

Kursus Codecademy adalah pengenalan yang baik atau pendamping kepada kurikulum yang ada, mengajar program demi program secara interaktif dengan petunjuk dan penjelasan terperinci mengenai kesilapan yang dilakukan oleh pelajar. Ini memudahkan sesiapa sahaja – dewasa atau remaja – tanpa pengetahuan sebelumnya tentang pengaturcaraan untuk mempelajari asasnya.

Latihan dan Rancangan Pelajaran Guru Mendapatkan Pelajar di Jalan Yang Betul

Codecademy juga menampilkan kelas yang dirancang dengan mempertimbangkan pendidik. Selalunya, kelas diajar langsung dari buku teks oleh guru yang mungkin atau tidak mempunyai pengetahuan latar belakang dalam subjek.

Codecademy ingin memastikan guru yakin dengan apa yang mereka ajar pada generasi akan datang. Mereka menawarkan arkib sumber yang merangkumi ujian latihan dan rancangan pelajaran.

Foto kanak-kanak berlatih pengaturcaraan melalui Codecademy

Pelajar boleh mendapat faedah daripada bekerja dengan guru yang menggunakan rancangan pelajaran Codecademy.

Selain itu, bahagian yang berjudul “Hour of Code” membantu pengguna baru mencari tempat untuk memulai dengan projek pengkodan kecil dan menarik yang merangkumi menghidupkan nama pengguna, membangun laman web “Tentang Anda” kecil, dan memprogram galaksi maya.

Cuba Codecademy Sebelum Mempertimbangkan Perubahan Kerjaya

Bagi orang dewasa, Codecademy berguna untuk menguji peralihan perubahan kerjaya. Menurut sebuah kajian oleh Burning Glass, sebuah situs yang didedikasikan untuk kemajuan kerjaya, 7 juta pekerjaan pada tahun 2015 memerlukan kemahiran memprogram.

Selain bidang yang lebih jelas, seperti teknologi maklumat, pengekodan sangat dihargai dalam reka bentuk kejuruteraan dan seni. Tambahan pula, semakin banyak pekerjaan bukan STEM kini memerlukan atau menghargai kemahiran pengekodan kerana proses automatik cenderung meningkatkan prestasi dan pengeluaran.

Pengetahuan tentang pengekodan memberi calon pekerja kelebihan besar dengan cara yang tidak dijangka. Apa sahaja yang boleh anda lakukan untuk membantu produktiviti syarikat anda akan menjadikan anda lebih berharga, dan pengaturcaraan adalah kaedah terbaik untuk meningkatkan kecekapan.

Kemahiran pengaturcaraan memungkinkan untuk mencipta perisian yang lebih lancar. Bergantung pada bidang tertentu, program-program ini mungkin lebih banyak digunakan dan memerlukan keperluan antara muka pengguna yang lebih baik atau ciri-ciri yang lebih efisien. Mempunyai latar belakang dalam pengekodan juga memberi Anda rasa hormat dari rakan-rakan anda yang tugasnya adalah melakukan lebih banyak pengaturcaraan yang sebenarnya, walaupun jabatan anda hanya berkaitan dengan tangen.

Pereka Grafik yang Mengodkan Sangat Boleh Dipasarkan

Walaupun sebilangan kecil alat reka bentuk memerlukan pengetahuan pengkodan di antara muka mereka, reka bentuk grafik adalah bidang lain di mana pengetahuan pengekodan dapat memberikan faedah yang mengejutkan. Kemahiran dalam Photoshop dan Illustrator dapat dipasarkan, tetapi tidak begitu apabila pereka hanya dapat memulakan projek sebelum menyerahkannya kepada pengkod HTML dan CSS untuk mengubah citra yang menakjubkan menjadi laman web berfungsi dan antara muka pengguna aplikasi mudah alih. Lebih mudah dipasarkan adalah pereka yang merupakan kedai sehenti dengan pengalaman untuk membayangkan dan menguruskan proses dari seni ke kod hingga antara muka yang siap.

Penggunaan program reka bentuk juga dapat ditingkatkan dengan sedikit pengetahuan pengekodan. Semua alat utama dalam kotak alat pereka – Photoshop, Illustrator, InDesign, Bridge, Lightroom – dapat ditingkatkan dan automatik menggunakan JavaScript.

Seorang pereka dengan kemampuan untuk menambahkan fungsi mereka sendiri ke alat mempunyai kelebihan segera berbanding pesaing. Mengautomasikan tugas berulang – dan terdapat banyak tugas berulang dalam reka bentuk grafik profesional – mempercepat kerja pereka. Ini, pada gilirannya, bermaksud kerja yang lebih cepat dan kemampuan untuk mengambil lebih banyak pekerjaan untuk mendapatkan pendapatan bergerak.

Saintis dan Jurutera yang Berkod Kerja Lebih Cepat dan Mencari Penyelesaian Kreatif

Dalam sains dan kejuruteraan, banyak aplikasi simulasi dan reka bentuk digunakan. Setiap bidang saintifik mengumpulkan data mentah dalam proses eksperimen dan kajian yang dilakukan dalam usaha membuktikan atau membantah hipotesis.

Tangkapan skrin pelajaran Python di Codecademy

Codecademy menawarkan pelajaran mengenai Python, yang merupakan bahasa pengaturcaraan yang popular bagi para saintis.

Data mentah itu harus dikumpulkan, disusun, dan dianalisis – biasanya melalui penggunaan perisian yang dibuat khas. Para saintis yang dapat memprogramkan model mereka sendiri, penganalisis mereka sendiri, dan sistem perbandingan mereka sendiri dapat mengubahsuai alat mereka untuk menyesuaikan diri dengan spesifik eksperimen dan data yang dihasilkan daripada berusaha untuk memahami pemahaman dari idea orang lain tentang bagaimana data harus disusun, teratur, dan dipersembahkan. Mereka memperoleh pandangan yang lebih mendalam mengenai data mereka, yang merupakan inti dari kajian ilmiah.

Begitu juga, kemampuan membuat kod yang membolehkan jurutera membina alat untuk memenuhi keperluan unik mereka sendiri dalam menganalisis data. Mereka sering juga perlu membina antara muka pengguna frontend untuk menyampaikan data kompleks yang disulingkan ke peringkat awam kepada kakitangan bukan kejuruteraan secara intuitif.

Kemahiran Pengaturcaraan sangat penting dalam Pekerjaan Analisis Data

Dua bahasa yang paling popular yang diajar oleh Codecademy adalah SQL dan Python. Python adalah bahasa pengaturcaraan yang biasa digunakan untuk menanyakan pangkalan data SQL dalam analisis data.

Data yang dikumpulkan dari penyelidikan disusun dengan rapi dan dianalisis dengan skrip Python yang mengautomasikan banyak pengiraan dan tugas yang memerlukan manusia lebih lama. Hasilnya, produktiviti meningkat tanpa mengira bidangnya, sama ada analisis data sains, kejuruteraan, seni, atau perniagaan.

Mengambil statistik dan mengubahnya menjadi sesuatu yang masuk akal adalah mustahak kerana data mentah tidak cenderung banyak menggambarkannya sendiri (dan sering kurang difahami tanpa visual). Pengaturcara yang baik dapat mengambil sesuatu yang kelihatan paling Yunani dan mengubahnya menjadi sesuatu yang intuitif.

Kursus Kerosakan Sains Komputer yang Berkembang dengan Keperluan Industri

Codecademy telah berkembang seiring dengan perubahan industri dengan menawarkan kursus baru apabila diperlukan.

Ketika pertama kali disusun, projek ini hanya menawarkan pendidikan JavaScript. Pada waktunya, kursus mengenai bahasa markup yang berkaitan dengan web, seperti HTML dan CSS, dilaksanakan dan, kemudian, pemrograman Java. Penggunaan berat dalam aplikasi mudah alih, terutama pada sistem Android, menempatkan pemrograman Java dalam permintaan.

Kelas Codecademy dalam bahasa pengekodan sentiasa dikemas kini untuk mengikuti perkembangan zaman, dengan projek motivasi ditambahkan untuk mengukur dengan baik. Contohnya termasuk projek Tahun Baru Tahun Baru 2012 dan aplikasi Hour of Code iOS, yang dilancarkan pada tahun 2013.

Codecademy adalah titik lompatan asas untuk pemula programmer, muda atau tua. Walaupun anda mungkin tidak akan membuat permainan video kelas atas sehari setelah anda menyelesaikan salah satu kursus mereka, namun ini merupakan pengenalan yang baik untuk pengekodan yang tidak memberi perlindungan atau terlalu mengkritik pelajar. Ia mempunyai pendekatan yang tidak dapat dan tidak dapat disediakan oleh banyak buku teks mengenai perkara ini kerana kurangnya interaktiviti atau kemas kini.

Dalam catatan blog baru-baru ini, Codecademy mengumumkan versi HTML, CSS, Python, Ruby, jQuery, dan PHP yang dikemas kini untuk musim panas 2017, jadi ini adalah masa yang tepat untuk mendapatkan bola dalam pendidikan pengaturcaraan. Permintaan untuk pengekod di pelbagai industri hanya akan meningkat pada hari esok.

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Adblock
    detector