Inky Melindungi Perniagaan Dari Serangan Phishing Dengan Mencampur Algoritma Kecerdasan Buatan, Pembelajaran Mesin, dan Penglihatan Komputer

TL; DR: Menggunakan gabungan teknologi yang unik, gerbang perlindungan surat Phish Fence Inky melindungi pengguna dari serangan pancingan data yang canggih. Program ini memberi amaran kepada pengguna untuk e-mel yang menyamar agar kelihatan seperti mereka dihantar secara dalaman, dan mengesan watak-watak pelik dan pautan yang tidak jelas, mengirimkan peringatan kepada pengguna sehingga mereka mendapat pendidikan mengenai percubaan pancingan data. Alat ini mudah disediakan dan membolehkan pentadbir mengakses ke papan pemuka yang menunjukkan kepada mereka ancaman yang ada dalam organisasi mereka.


Pernah perhatikan bagaimana huruf kecil R dan N berdampingan kadang-kadang boleh kelihatan seperti huruf kecil M?

Penyerang dalam talian lakukan.

Menghantar e-mel sebagai Arnazon dan bukan Amazon adalah salah satu daripada banyak kaedah yang digunakan oleh phisher e-mel untuk mengelabui pembaca yang tergesa-gesa atau mengalihkan perhatian untuk berkongsi maklumat peribadi yang sensitif, menurut Kip Young, Pengarah Pemasaran gerbang perlindungan mel Inky, yang juga menceritakan interaksi baru-baru ini dengan pelanggan yang hampir mendapat e-mel yang nampaknya datang dari setiausaha eksekutif peringkat C. Setelah diperiksa dengan lebih dekat, mesej itu sebenarnya berasal dari akaun Gmail luaran.

“Anda tidak boleh melatih orang untuk melihat perkara yang tidak dapat dikesan oleh mata,” kata Kip. “Walaupun anda mempunyai semua latihan di dunia, sukar untuk melihat perkara-perkara ini.”

Serangan pancingan data meningkat, dan sesiapa sahaja yang mempunyai alamat e-mel terdedah. Pemancingan e-mel adalah percubaan untuk mendapatkan maklumat sensitif – fikirkan nama pengguna, kata laluan, nombor kad kredit, dan jenis data peribadi lain – dengan menghantar e-mel palsu dan biasanya menyamar sebagai syarikat terkenal atau orang yang diketahui oleh mangsa yang dimaksudkan.

Nasib baik, Inky Phish Fence membantu menyekat e-mel ini, melindungi pengguna, dan menjejaki maklumat mengenai serangan baru-baru ini. Program ini disatukan dengan klien e-mel yang popular untuk memberi amaran kepada pengguna mengenai mesej yang mencurigakan.

“Ini hanya cara lain untuk melindungi orang,” kata Kip. “Ancaman siber terbesar di luar sana adalah pancingan data e-mel; begitulah cara orang memasuki syarikat. “

Pergi Dari Organisasi E-mel ke Penyulitan ke Perlindungan Phishing

Inky tidak selalu fokus pada pancingan data, kata Kip kepada kami. Pengasas Dave Baggett memulakan syarikat itu sebagai pelanggan e-mel yang direka untuk membantu pengguna mengatur peti masuk mereka. Inky secara automatik akan mengkategorikan surat masuk dan membolehkan pengguna menyusun mesej mengikut kesesuaian.

Platform ini tidak pernah lepas landas, dan Inky berpusing ke penyulitan e-mel dan tandatangan digital. Pasukan ini mendapat lebih banyak daya tarikan di sana, tetapi perbualan dengan calon pelanggan perusahaan menunjukkan kebimbangan yang lebih mendalam mengenai serangan pancingan data. Pemimpin Inky mengambil bahagian dari alat dan kepakaran keselamatan e-mel yang mereka kembangkan dan mencipta alat baru: Inky Phish Fence.

Tangkapan skrin papan pemuka Inky

Papan pemuka Inky menunjukkan kepada pentadbir dengan tepat apa serangan phishing yang berlaku dalam syarikat mereka.

Phish Fence mudah dikonfigurasi oleh pentadbir IT, kata Kip, dan mereka dapat membuat pengguna bangun dan beroperasi dalam masa satu jam. Program ini melihat e-mel dan menganalisis kandungan, tajuk, dan pautan untuk memberi amaran kepada pembaca mengenai kemungkinan ancaman.

Selain memberi amaran kepada pekerja mengenai e-mel yang mencurigakan, Phish Fence juga menyediakan papan pemuka pentadbir untuk melihat serangan yang dihadapi syarikat itu. Inky juga memberikan analitik dan pandangan mengenai vektor, membolehkan organisasi melihat data pancingan data dengan mudah dan membuat laporan untuk dikongsi di mesyuarat lembaga.

AI dan Komputer Visi Algoritma Perincian Ringkasan Manusia Rindu

Sebilangan besar syarikat cuba mencegah pancingan data dengan membina kesedaran. Mereka akan mempunyai pekerja melengkapkan program latihan dan menjalankan simulasi, menghantar e-mel palsu yang bertujuan untuk menarik minat orang untuk terjebak dengan penipuan palsu.

“Anda mendapat perlindungan, tetapi juga sedikit pendidikan,” kata Kip menggunakan Inky. “Tidak seperti simulasi latihan, ini adalah ancaman yang berlaku di organisasi anda secara khusus. Tidak semestinya kelas terpisah yang anda ikuti. Ini adalah sebahagian daripada aliran kerja biasa anda, dan anda diberi amaran apabila ada perkara yang mencurigakan di peti masuk anda yang sebenarnya. “

Namun, Inky dapat disatukan dengan lancar ke dalam alur kerja orang ketika dipasangkan dengan Office 365, Microsoft Exchange, atau GSuite. Perisian ini menggunakan algoritma penglihatan komputer dan kecerdasan buatan untuk mengesan ancaman yang mudah dilupakan oleh pengguna.

“Banyak orang akan mengatakan bahawa mereka menggunakan kecerdasan buatan, tetapi mereka tidak menggunakannya seperti yang kita lakukan,” kata Kip. “Kami mempunyai banyak ahli teknologi pada kakitangan kami yang mengetahui subjeknya dengan sangat baik. Sebilangan besar pakar pembelajaran mesin, mereka tidak menggunakan e-mel. “

Algoritma penglihatan komputer memeriksa e-mel seperti yang dilakukan oleh seseorang, sementara juga menangkap perkara-perkara yang mungkin hilang oleh mata manusia. Contohnya, seseorang yang mengecewakan perkataan “Arnerica” ​​mungkin salah mengira R dan N sebagai M. (Adakah anda?)

“Sekiranya seseorang menggunakan E Latin dan bukan E Roman, komputer anda mungkin membiarkannya dan menganggapnya baik,” kata Kip. “Tetapi Inky akan berkata, ‘Tunggu sebentar. Mengapa ini dari kumpulan watak yang berbeza? ’”

Algoritma penglihatan komputer juga membantu mendedahkan peniruan jenama, yang memberi tahu pengguna kapan logo yang disertakan dalam e-mel tidak sepadan dengan syarikat yang menghantar mesej.

“Itu sukar kerana banyak e-mel akan mempunyai logo Facebook, tetapi mereka tidak mengaku sebagai Facebook,” kata Kip. “Bukan masalah yang mudah untuk diselesaikan, dan logo berubah dari masa ke masa.”

Inky juga menggunakan kecerdasan buatan untuk mempelajari tabiat pengguna dan membuat grafik sosial. Ini mengirimkan peringatan yang memberi tahu pengguna kapan pertama kali mereka mendapat e-mel dari seseorang, yang berguna untuk pencegahan penipuan kerana banyak serangan pancingan data datang dari penyamar yang cuba dilalui sebagai seseorang yang dekat dengan mangsa yang dimaksudkan.

Inky menyesuaikan diri sebagai tindak balas kepada maklum balas pelanggan dan perubahan ancaman

Phishing telah berkembang, jadi Inky harus berkembang dengannya – menyesuaikan diri dengan serangan ketika mereka menjadi lebih canggih, kata Kip. Contohnya, penyerang tahu bahawa pautan buruk akan disenarai hitam dengan cepat, jadi mereka telah menemui kaedah untuk menghasilkan pautan buruk baru dengan cepat.

“Ia hanya perlu dibayar sekali untuk dilakukan,” katanya.

Inky juga menyesuaikan berdasarkan maklum balas pengguna. Pada asalnya, sistem ini memberikan penjelasan lama mengapa e-mel tertentu palsu. Pengguna mengatakan bahawa mesejnya sedikit berlebihan, jadi pembangun Inky menambahkan pilihan yang membolehkan pengguna membaca keterangan yang lebih pendek dan mengklik pada pautan untuk maklumat tambahan.

Butang program untuk melaporkan percubaan pancingan data juga datang dari pelanggan, kata Kip kepada kami. Maklumat disampaikan terus kepada pentadbir, yang kemudian dapat mengetahui tentang ancaman yang tepat.

“Kami selalu ingin mendengar dari orang lain, dan kami mempunyai pasukan yang sangat fleksibel,” katanya. “Kami bagus untuk mengambil maklum balas dan melakukan perkara baru. Keseluruhan produk berasal dari orang yang bercakap mengenai apa yang mereka perlukan. Kami cuba menyelesaikan banyak perkara, dan inilah yang orang mahukan. “

Jeffrey Wilson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
    Like this post? Please share to your friends:
    Adblock
    detector
    map